wtorek, 10 września 2013

Kruche jeżyki.

Stary internetowy przepis na kruche ciasteczka, które zrobiłam wieki temu. Foremki zakupiłam w IKEI, a w sumie dostałam je w prezencie. Jak widać na zdjęciu niżej użyłam formy jeżyka ale w komplecie jest ich o wiele więcej.

Tutaj macie oryginał: http://www.wielkiezarcie.com/recipe3078.html


A oto moja lekko zmieniona wersja.

Składniki:
-450 g mąki,
-300 g masła,
-1 jajko + 1 jajko do posmarowania ciastek,
-150 g cukru,
-1 łyżeczka proszku do pieczenia,
-1 łyżeczka cukru wanilinowego,
-2 łyżeczki ekstraktu waniliowego.

Pichcimy:
1. Mąkę przesiać na stolnicę.
2. Masło posiekać i dodać do mąki.
3. Następnie do mąki dodać resztę składników.
4. Szybko zagnieść ciasto do uzyskania jednolitej masy i włożyć do lodówki na godzinę.
5. Wyciągnąć ciasto na stolnicę oprószoną mąką i rozwałkować je na grubość około 0,5 cm.
6. Powycinać ciasteczka i ułożyć je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
7. Roztrzepać drugie jajko i pędzelkiem wysmarować z wierzchu wszystkie ciasteczka.
8. Piec przez 10-12 min. w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz